B2B communicatie

Inmiddels heeft Fluid een aantal innovatieve marktleiders uit de technische en ICT-branche mogen ondersteunen op marketinggebied. Wij helpen deze koplopers om hun B2B-communicatiestrategie te optimaliseren. Daarbij staat inleven in de verschillende klanttypen, hun rollen en verwachtingen centraal.

Als je weet waar jouw klant gevoelig voor is en in ondersteund wil worden, kun je het verhaal dat je communiceert hierop toespitsen. Niet iedereen is onderdeel van de Decision Making Unit (DMU), maar soms moeten ze jouw verhaal wel doorverkopen. Voor o.a. CompetenSYS, TReNT Glasvezel, 12Build en BIM4ALL hebben we daarom scherpe doelgroepprofielen ontwikkeld die als basis gelden voor alle communicatie.

Aansluitend op het idee ‘wat communiceer je naar wie?’ helpen we onze klanten met een kloppende contentstrategie. Elk contactmoment dat je met je doelgroep hebt is een kans om je kernwaarden te bewijzen. Geen droge opsommingen van cases of cijfers maar verhalen die boeien en laten zien wie je als bedrijf bent. Klanten kiezen niet toevallig voor een bedrijf. Door deze onderscheidende merkwaarden te benadrukken ontstaat een merk dat herkend wordt, enthousiast maakt en zich makkelijk laat doorvertellen.


Inschrijven nieuwsbrief

Fluid op de voet volgen en maandelijks een portie creatieve energie ontvangen?
Schrijf je dan in voor de Fluid nieuwsbrief!